Helmut Madsen

Lidt om Helmut

Helmut og Bente Madsen havde debut i autocamper i 1997, hvor vi lejede en autocamper i Koblenz. Vi ville ned og følge Tour de France efter Bjarne Riis’ sejr i 1996.
I 2002 havde vi købt vi en Dethleff campingvogn hos den lokale forhandler i Strøby Egede, hvor vi boede. Den kørte vi i indtil 2007. Vi havde mange gode turer i Danmark og til Tyskland og Frankrig.
I 2008 lejede vi en autocamper. Vi ville på tur i Sverige. En del af lejeaftalen var, at vi kunne få refunderet lejen, ved køb af en autocamper ved hjemkomst. Vi købte derfor vores første autocamper i august 2008 Det var en italiensk CI, model Riviera 55.
I 2010 var jeg forbi vores forhandler for at få skiftet en forlygtepære og få lavet gastest. De havde stående to spritnye Dethleff fuldintegrerede. Vi fik et godt tilbud på vores og et godt tilbud på en ny Dethleff. Så der blev handlet.
I 2020 skiftede vi igen. Tonny Jørgensen, der ejer TJ Camping i Hedensted var med i ACR bestyrelsen og en del bestyrelsesmøder blev holdt hos Tonny. Der forelskede min kone sig i en Pössl autocamper van 6,4 m. Så vi har downsized.
Helt tilbage til vores første autocamper har vi holdt meget af at køre i Frankrig. Jeg tror, at det primært er den gode vin og den gode mad der trækker.
Herudover har Tour de France haft indflydelse på vores / mit køremønster. Det har en del gange været sådan, at jeg er kørt afsted til bjergetaperne (de store bjerge) i Alperne og/eller Pyrenæerne. Når så Tour de France er slut, så har min kone Bente taget ferie og er fløjet til nærmeste lufthavn, hvor jeg har ventet,  derefter har vi kunnet holde tre ugers ferie sammen. Nu er Bente gået på pension, så nu er der basis for lidt længere turer.
Som mange ved har jeg i mere end tredive år været beskæftige i fagbevægelsen. Jeg var i en længere periode øverste embedsmand på lønmodtagerside i forhandlingerne om generelle aftaler med Finansministeriet.
Det har betydet en vifte af forhandlingskompetencer. Kompetencer jeg har kunnet bruge i forhandlinger i forskellige ministerier og et antal kommuner.

FLERE ARTIKLER

Skatteministeren har lyttet til AutoCamperRådets argumenter i sagen om registreringsafgiften- brændstofforbrugsafgiftloven...

AutoCamperRådet er høringsberettiget i den politiske debat. Den opgave forpligter - og man skal virkelig holde fast på pennen, når det drejer...

AutoCamperRådet besøgte Bogense

AutoCamperRådet var i weekenden 3. og 4 marts samlet til et forlænget weekendmøde. Det var planen, at der skulle afholdes ordinært ACR bestyrelsesmøde, men...

Skanderborg Kommune undersøger mulighederne for autocamperplads i Ry

Skanderborg Kommune er igennem flere år blevet spurgt, om det ikke “var noget med en autocamperplads i Ry”. På den baggrund vil politikkerne i...

AutoCamperRådet på scenen i Gigantium

AutoCamperRådet var meget synlig på Camping-messen i Aalborgs Gigantium i dagene 12/1-15/1. Mere end 11.000 personer besøgte messen, hvor også autocamperne var...

Artikler

Se til Sverige

Turismeordfører (V):- Jeg havde i sidste uge, som Venstres turismeordfører - møde med repræsentanter fra Dansk Erhverv og fra campingbranchen. Her fik vi...

Autocamperplads indviet med manér

63 autocampere deltog i festlig indvielse af autocamperplads De første autocampere kom listende ind på den nye autocamperplads på Asaa Havn allerede sidst på dagen...