dk-autocam, træf, generalforsamling
God stemning og glade medlemmer på pladsen ved Bårdesø Forsamlingshus

Forårstræf kombineret med generalfosamling i DK-AutoCam blev igen en succes. Der deltog ialt 19 autocampere og 36 personer i DK-AutoCams kombinerede forårstræf og generalforsamling, hvilket er det højeste procentvise fremmøde i autocamperforeninger i Danmark.

Klubbens forårstræf er altid kombineret med den årlige generalforsamling, der afholdes om lørdagen, og allerede om fredagen ankommer størstedelen af vognene, så eftermiddagen går med kaffedrikning og indtagelse af forskellige hjemmebagte kager.

Generalforsamling måtte flyttes fra Jylland til Fyn i sidste øjeblik

Det oprindelige træfsted i nærheden af Randers gik desværre konkurs 2 uger før forårstræffet. En hurtig afsøgning af mulige steder gav heldigvis mulighed for at flytte træffet fra Jylland til Fyn.

Da en af arrangørerne endvidere er en udmærket kok, blev der fredag aften serveret lækker mørbrad i flødesovs med kartoffelmos/pasta, og aftenen gik derudover med kaffe, snak og fortællinger til langt over midnat.

Lørdag startede med masser og sol og friske rundstykker. Herefter startede generalforsamlingen kl. 10. Det var foreningens 18. generalforsamling, og der var stor diskussionlyst om forskellige emner. 3 af de 5 bestyrelsesmedlemmerne var på valg, og alle blev valgt med applaus, ligesom generalforsamlingen i øvrigt forløb som forventet og kunne afsluttes efter et par timer.

Vejret viste sig fra sin bedste side, og frokosten kunne derfor indtages ved et fælles langbord til det kombinerede forårstræf og generalforsamling i DK-AutoCam.

Det var blevet frokost, og i det dejlige vejr blev der lavet langbord i forsamlingshusets have, hvor frokosten blev indtaget. Om eftermiddagen blev der sparket dæk og kaffehygget med resterne af kagerne og småsludret i solen.

Lørdag bød på stor buffet og efterfølgende lotteri

Festmiddagen lørdag aften var buffet med 3 slags kød, forskellige kartofler samt salat. Desserten var fløderand. Alt var lækkert, og det hele blev leveret af ”Salt & Pepper” i Odense. Arrangørerne havde lavet bordplan, hvor alle, nye som gamle, blev mixet på kryds og tværs. En rigtig god idé, og DK-AutoCam blev som sædvanlig rost for at tage godt imod nye medlemmer.

Efter middagen blev der afholdt lotteri, hvor arrangørerne havde samlet mange gode gevinster bl.a. fra campingforhandlere, attraktioner og sportsforretninger. Her var der nogle der var heldigere end andre, f.eks. løb et enkelt medlem med hele 6 gevinster, mens andre sad tilbage med tomme hænder.

Søndag stod på hygge, oprydning og farvel og på gensyn næste år

Den mixede bordplan blev holdt længe efter middagen, da der var masser at snakke om. Også søndag morgen var atter begunstiget af godt vejr og lune rundstykker, inden vi kastede os over oprydningen i forsamlingshuset, som skulle afleveres ved middagstid.

Klubflaget blev taget ned, og formand Eddy Ganløse sagde farvel, tak og på gensyn næste år

Og ligesom bier, der samledes ved kuben to dage tidligere, så forsvandt vi nu alle fra Bårdesø i roligt tempo, og mon ikke vi alle allerede ser frem til efterårets træf med glæde ?

Flemming Stagis
DK-AutoCam