dk-autocam, træf, sakskøbing

Den idylliske Sakskøbing Lystbådehavn, hvor der både er fred og ro samt kort afstand til bymidten, lægger i år plads til DK-autocams kombinerede generalforsamling og forårstræf. Sakskøbing ligger smukt placeret i bunden af Sakskøbing Fjord, og byen kaldes i daglig tale for den smilende by. Smil er også det, du møder her, hvor den gamle, historiske by går hånd i hånd med imødekommende indbyggere.

Bryggeri på Krenkerup Gods

Når du alligevel kommer til Sakskøbing, er der masser af muligheder for at få gode oplevelser. Besøg for eksempel Krenkerup Gods. Godset fik i 2007 sit eget bryggeri, og i dag brygges der efter bayerske forskrifter og med rene råvarer. Slå et smut forbi det hyggelige bryggeri og traktørsted, hvor godsets gamle mure og bygninger får dig til at føle, at du bliver sat tilbage til en ellers svunden tid.

Besøg også Maribo Domkirke eller nogle af de mange herregårde og godser, som Lolland og Falster byder på. Knuthenborg Safaripark er også et besøg værd, og du får masser af muligheder for smukke naturoplevelser, hvis du benytter en eller flere af de mange cykel- og vandrestier på Møn, Lolland og Falster. Så er tiden til det, kan du få ekstra oplevelser med, når du alligevel skal til træf og generalforsamling i Sakskøbing.

Generalforsamling og forårstræf med traditioner

Generalforsamlingen bliver afholdt lørdag den 26. maj kl. 10.00. Foreningen har valgt at kombinere forårstræf og generalforsamlingen, og du kan derfor ankomme til Sakskøbing Lystbådehavn allerede fredag den 25. maj kl 14.00, hvor pladsen åbner. Kl. 18.00 hejses DK-autocam-flaget, hvilket er en tradition foreningen har fastholdt, siden den blev etableret tilbage i 2001.

Fællesspisning, morgenbuffet og Gallamiddag

Fredag aften kl. 18.30 er der fællesspisning med egen medbagt mad. Lørdag morgen er der morgenbuffet fra kl 08.30, inden generalforsamlingen starter kl 10.00. Lørdag aften er der arrangeret Gallamiddag. Deltagerne kan se frem til en aften med vægt på hygge og socialt samvær, og traditionen tro håber vi som altid, at alle vil være med til at sikre en munter og hyggelig stemning denne aften. Du kan se flere detaljer i programmet, som du finder her: Træf og Generalforsamling

Historien bag DK-autocam

Et mindre træf på Hærvejscentret i Kollemorten dannede grundlag for oprettelsen af DK-autocam i 2001. Der var 10 familier, 7 campere og 2 personbiler. Fra starten besluttede bestyrelsen, at DK-autocam skulle være en klub for alle, som havde interesse for camperlivet. Der blev lagt vægt på, at der ikke skulle være forskel på, om man var ejer af en ældre autocamper eller en gulpladebil med et par madrasser i. Alle skulle være velkomne i DK-autocam, og dette princip har foreningen holdt fast i siden den stiftende generalforsamling blev afholdt på et træf i Ringsted den 21. april 2002.

Skulle du have lyst til at være med i foreningen, så kan du både nå at melde dig ind, men også nå at tilmelde dig til det kombinerede træf og generalforsamling, som finder sted fra den 25. til 27. maj 2018. Medlemsskabet koster kun 200,00 kr. om året. Medlemskabet regnes fra januar-Januar, så hvis du melder dig ind i løbet af året, koster det 200,00 kr. frem til årsskiftet, og derefter 200,00 kr. igen for det nye år. Du kan finde tilmeldingen på dette link – indmeldelse DK-autocam. Bemærk! nyindmeldte deltager GRATIS på forårstræffet det første år.

DK-autocam medstifter af AutoCamperRådet

I 2010 var DK-autocam medstifter af AutoCamperRådet, og er stadig repræsenteret med 2 repræsentanter i ACR-bestyrelsen. Flemming Stagis er sekretær for ACR, og Mariann Steengaard er netop udnævnt som kasserer i ACR.

Links:
DK-autocam hjemmeside
Indmeldelse DK-autocam
Program for træf og generalforsamling

Info:
Prisen for deltagelse i GF og forårstræf i DK-autocam er 200,00 kr. per person. Sidste frist for tilmelding er søndag den 13. maj 2018. Bemærk! nyindmeldte deltager GRATIS på forårstræffet det første år.

Adresse:
SAKSKØBING LYSTBÅDEHAVN